Dersin Adı | Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FD 302 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, moda endüstrisine yönelik güncel kültürel, sosyal, ekonomik ve etik gelişmeleri dikkate alarak sürdürülebilir bir moda koleksiyonu tasarlamak ve çağdaş moda pazarı için görünümler üretmeye yönelik bir zemin hazırlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, sürdürülebilir moda alanında bir dizi seminer ve dersin eşliğinde, moda endüstrisinin durumu ve gereksinimlerini dikkate alarak yavaş bir moda koleksiyonu yaratmaya ve profesyonel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş –Ders yapısı: Proje tanımı (Seminer ve Film izleme) | Alison Gwilt , A practical Guide for Sustainable Fashion (New York: Fairchild Books)14-30 Şölen Kipöz (ed), Sürdürülebilir Moda, (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015), 61-98 |
2 | Sürdürülebilirlik: Malzeme ve Üretim Yöntemleri +Yaşam tarzı analizi ve konsept+Teknik gezi 1 | Annie Gullingsrud, Fashion Fibers: Designing for Sustainability (New York: Fairchild Books) Sass Brown, Ecofashion, (London: Laurence King , 2010) 9,10 Janet Hethorn & Connie Ulasewicz (eds.), Sustainable Fashion: Why Now? (New York: Fairchild Books, 2008),275-299 |
3 | Tasarım ve koleksiyon planı + Görünümler + Kumaş kartelası + film yapımı ekibi ile tanışma (Stüdyo Kritiği 1) | Simon Seivewright, Research and Design, AVA publishing, 2007) 104-115 Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007)14-191 |
4 | Tasarım ve Ürün geliştirme 1: 1. prototip (taslak kalıp) + Koleksiyon sunumu 1 + Kumaş temini 1 | Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection” (New York: Fairchild books,2016 ) Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, (London: Earthscan, 2011) 35-43 |
5 | Proje revizyonu + tasarım sürecinin gözden geçirilmesi + 1. Prototip + yüzey manipülasyonu | Sass Brown, Ecofashion,(London: Laurence King , 2010),102-136 Alison Gwilt, A Practical Guide for Sustainable Fashion (London: Bloomsbury, 2014) 8-23 |
6 | “Zanaatla Tasarım” ders + Konsept revizyonu + Kumaş tanımlarıyla illustrasyonlar + 1. Görünüm üretim | Kate Fletcher & Lynda Grose, Fashion& Sustainability: Design for Change, (London: Laurence King,2012)100-112 Sass Brown, Ecofashion, (London: Laurence King, 2010) |
7 | Sürdürülebilir Kumaşlar: seminer + Koleksiyon planı + Sürdürülebilirlik felsefesini geliştirme + 1. Görünümün tamamlanması (Studyo Kritiği 2) | Elinor and Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, (2016, Fairchild books) 110-120 Sass Brown, Ecofashion,(London: Laurence King , 2010) |
8 | İleri Dönüşüm ve Yapısöküm ders+ Yaratıcı kalıp uygulama + 2. Prototip | Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 35-48 Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013) |
9 | Denim semineri + Kalıpların rafine edilmesi + Dikim ve el işçiliği +2. Görünüm üretimi | Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013) Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 51-63 |
10 | Proje hikayesi ve kavramsal çerçevenin revizyonu | Rishab Manocha. Denim Finishes (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 20-55 Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, (London: Earthscan, 2011) 86-93 |
11 | Görünümlerin tamamlanması: Kalıpların geliştirilmesi + Dikim ve detaylar + Görünümlerin sunumu (Stüdyo Kritiği 3) | Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 160-180 Alison Gwilt, A Practical Guide for Sustainable Fashion (London: Bloomsbury, 2014) 120-140 |
12 | Zanaat ve üretimin tamamlanması + Proje dökümantasyonu | Alison Gwilt , A practical Guide for Sustainable Fashion (New York: Fairchild Books) 150-170 Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub,2011) |
13 | Sürecin sunumu: Sketchbook | Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 136-162 Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261 |
14 | Koleksiyon iletişimi + Sketchbook sunumu | Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 182-196 Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley. Styling in Fashion Design (AVA pub, 2011) 90-130 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final teslim |
Ders Kitabı | “Ecofashion”, Sass Brown, (London: Laurence King, 2010) 978-1856696913 “Sürdürülebilir Moda”, Şölen Kipöz (ed) (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015)978-605-5895-67-9 “Fashion& Sustainability: Design for Change”, Kate Fletcher & Lynda Grose, (London: Laurence King) 978-1856697545 “Research and Design”, Simon Seivewright, AVA publishing ,2007) 9782940373413 “The Fashion Designer’s Sketchbook” by Sharon Rothman, (NY, London: Fairchild books,2016) 978-1-4725-6729-1 “Styling”, Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, (AVA pub, 2011) 978-2940411399 “Developing a Fashion Collection”, Elinor ve Colin Renfrew, (2016, Fairchild books) 978-2940496730 “Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg. 9781847883810 “Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen. 978-3822844236 “Denim Finishes”, Rishab Manocha. (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 978-1512366556 “Construction for Fashion Design”, Anette Fischer, Kiran Gobin, (London: Bloomsbury Visual Arts) 978-472538758 “A practical Guide for Sustainable Fashion”, Alison Gwilt, (New York: Fairchild Books) 978-1350099135 “Fashion Fibers: Designing for Sustainability”, Annie Gullingsrud, (New York: Fairchild Books) 978-1501306655 “Sustainable Fashion: Why Now”, Janet Hethorn & Connie Ulasewicz (eds.) (New York: Fairchild Books, 2008) 978-1563675348 “Shaping Sustainable Fashion”, Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.) (London: Earthscan, 2011) 978-1849712422 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Fashion at the Edge” by Caroline Evans, 2003, Yale University Press. 9780300124675 “Street Style” by Ted Polhemus, 1997, Thames and Hudson. 978-0500277942 “Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli. 978-0847831883 Cradle to Cradle” by William McDonough , 2003, Rodale Press, 978-0865475878 “Zero Waste Fashion Design” by Timo Rissanen , By & Holly McQuillan ,2018, Bloomsbury pub, 978-1350094833 “The Sustainable Fashion Handbook” by Sandy Black, 2013, Thames & Hudson Ltd, 9780500290569 “Maria Cornejo : Zero” by Maria Cornejo, 2017,Rizzoli International Publications, 978-0847860272 “Alabama Studio Style:More Projects, Recipes, & Stories Celebrating : "More Projects, Recipes, & Stories Celebrating Sustainable Fashion & Living" by Natalie Chanin,2010 Stewart, Tabori & Chang Inc, 978-1584798231 “Slowness in Fashion” edited by Şölen Kipöz, 2020, Dixi books, 978-6197458237 “Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes”by Dana Thomas , 2019, Penguin Press, 978-0735224018
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 5 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 60 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 25 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | 4 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 298 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest