DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FD 302
Bahar
2
6
5
10
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, moda endüstrisine yönelik güncel kültürel, sosyal, ekonomik ve etik gelişmeleri dikkate alarak sürdürülebilir bir moda koleksiyonu tasarlamak ve çağdaş moda pazarı için görünümler üretmeye yönelik bir zemin hazırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • moda endüstrisindeki sosyal, kültürel, ekonomik ve etik konuları piyasa gerçekliği bağlamında tartışabilecek ve karşılaştırabilecekler.
  • moda endüstrisindeki güncel konulara uygun yenilikçi ve sürdürülebilir tasarım konseptleri önerebilecekler.
  • sürdürülebilir moda alanında yaşam biçimleri analizi doğrultusunda tasarım araştırması yapabilecekler.
  • sürdürülebilirlik ve yavaş moda kültürü çerçevesinde moda tasarımları yaratarak üretebilecekler.
  • giysi yapım tekniklerini, üretim ve zanaat becerilerini deneysel ve biricik tasarımlar üretmek için geliştirebilecekler.
  • profesyonel sunum tekniklerini kullanarak tasarım koleksiyonlarının ve üretimi tamamlanmış giysi tasarımlarının sunumunu gerçekleştirebilecekler.
Ders Tanımı Ders, sürdürülebilir moda alanında bir dizi seminer ve dersin eşliğinde, moda endüstrisinin durumu ve gereksinimlerini dikkate alarak yavaş bir moda koleksiyonu yaratmaya ve profesyonel sunum ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş –Ders yapısı: Proje tanımı (Seminer ve Film izleme) Alison Gwilt , A practical Guide for Sustainable Fashion (New York: Fairchild Books)14-30 Şölen Kipöz (ed), Sürdürülebilir Moda, (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015), 61-98
2 Sürdürülebilirlik: Malzeme ve Üretim Yöntemleri +Yaşam tarzı analizi ve konsept+Teknik gezi 1 Annie Gullingsrud, Fashion Fibers: Designing for Sustainability (New York: Fairchild Books) Sass Brown, Ecofashion, (London: Laurence King , 2010) 9,10 Janet Hethorn & Connie Ulasewicz (eds.), Sustainable Fashion: Why Now? (New York: Fairchild Books, 2008),275-299
3 Tasarım ve koleksiyon planı + Görünümler + Kumaş kartelası + film yapımı ekibi ile tanışma (Stüdyo Kritiği 1) Simon Seivewright, Research and Design, AVA publishing, 2007) 104-115 Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007)14-191
4 Tasarım ve Ürün geliştirme 1: 1. prototip (taslak kalıp) + Koleksiyon sunumu 1 + Kumaş temini 1 Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection” (New York: Fairchild books,2016 ) Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, (London: Earthscan, 2011) 35-43
5 Proje revizyonu + tasarım sürecinin gözden geçirilmesi + 1. Prototip + yüzey manipülasyonu Sass Brown, Ecofashion,(London: Laurence King , 2010),102-136 Alison Gwilt, A Practical Guide for Sustainable Fashion (London: Bloomsbury, 2014) 8-23
6 “Zanaatla Tasarım” ders + Konsept revizyonu + Kumaş tanımlarıyla illustrasyonlar + 1. Görünüm üretim Kate Fletcher & Lynda Grose, Fashion& Sustainability: Design for Change, (London: Laurence King,2012)100-112 Sass Brown, Ecofashion, (London: Laurence King, 2010)
7 Sürdürülebilir Kumaşlar: seminer + Koleksiyon planı + Sürdürülebilirlik felsefesini geliştirme + 1. Görünümün tamamlanması (Studyo Kritiği 2) Elinor and Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, (2016, Fairchild books) 110-120 Sass Brown, Ecofashion,(London: Laurence King , 2010)
8 İleri Dönüşüm ve Yapısöküm ders+ Yaratıcı kalıp uygulama + 2. Prototip Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 35-48 Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013)
9 Denim semineri + Kalıpların rafine edilmesi + Dikim ve el işçiliği +2. Görünüm üretimi Sass Brown, Re-fashioned: Cutting Edge Clothing from Up-cycled Materials (London: Laurence King, 2013) Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 51-63
10 Proje hikayesi ve kavramsal çerçevenin revizyonu Rishab Manocha. Denim Finishes (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 20-55 Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.), Shaping Sustainable Fashion, (London: Earthscan, 2011) 86-93
11 Görünümlerin tamamlanması: Kalıpların geliştirilmesi + Dikim ve detaylar + Görünümlerin sunumu (Stüdyo Kritiği 3) Anette Fischer, Kiran Gobin, Construction for Fashion Design (London: Bloomsbury Visual Arts) 160-180 Alison Gwilt, A Practical Guide for Sustainable Fashion (London: Bloomsbury, 2014) 120-140
12 Zanaat ve üretimin tamamlanması + Proje dökümantasyonu Alison Gwilt , A practical Guide for Sustainable Fashion (New York: Fairchild Books) 150-170 Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub,2011)
13 Sürecin sunumu: Sketchbook Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 136-162 Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261
14 Koleksiyon iletişimi + Sketchbook sunumu Sharon Rothman, The Fashion Designer’s Sketchbook (NY, London: Fairchild books, 2016) 182-196 Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley. Styling in Fashion Design (AVA pub, 2011) 90-130
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final teslim
Ders Kitabı

“Ecofashion”, Sass Brown, (London: Laurence King, 2010) 978-1856696913

“Sürdürülebilir Moda”, Şölen Kipöz (ed) (İstanbul: Yeni İnsan Yayınları, 2015)978-605-5895-67-9

“Fashion& Sustainability: Design for Change”, Kate Fletcher & Lynda Grose, (London: Laurence King) 978-1856697545

“Research and Design”, Simon Seivewright, AVA publishing ,2007) 9782940373413           

“The Fashion Designer’s Sketchbook” by Sharon Rothman, (NY, London: Fairchild books,2016) 978-1-4725-6729-1

“Styling”, Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, (AVA pub, 2011) 978-2940411399

“Developing a Fashion Collection”, Elinor ve Colin Renfrew, (2016, Fairchild books) 978-2940496730

“Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg. 9781847883810

“Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen. 978-3822844236

“Denim Finishes”, Rishab Manocha. (Create Space Independent Publishing Platform, 2015) 978-1512366556

“Construction for Fashion Design”, Anette Fischer, Kiran Gobin, (London: Bloomsbury Visual Arts) 978-472538758      

 “A practical Guide for Sustainable Fashion”, Alison Gwilt, (New York: Fairchild Books) 978-1350099135

 “Fashion Fibers: Designing for Sustainability”, Annie Gullingsrud, (New York: Fairchild Books) 978-1501306655

“Sustainable Fashion: Why Now”, Janet Hethorn & Connie Ulasewicz (eds.) (New York: Fairchild Books, 2008) 978-1563675348

“Shaping Sustainable Fashion”, Alison Gwilt & Timo Rissanen (eds.) (London: Earthscan, 2011) 978-1849712422  

Önerilen Okumalar/Materyaller

“Fashion at the Edge” by Caroline Evans, 2003, Yale University Press. 9780300124675

“Street Style” by Ted Polhemus, 1997, Thames and Hudson. 978-0500277942

 “Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli. 978-0847831883

Cradle to Cradle” by William McDonough , 2003, Rodale Press, 978-0865475878

“Zero Waste Fashion Design” by Timo Rissanen , By &  Holly McQuillan ,2018, Bloomsbury pub, 978-1350094833

“The Sustainable Fashion Handbook” by Sandy Black, 2013, Thames & Hudson Ltd, 9780500290569

“Maria Cornejo : Zero” by Maria Cornejo, 2017,Rizzoli International Publications, 978-0847860272

“Alabama Studio Style:More Projects, Recipes, & Stories Celebrating : "More Projects, Recipes, & Stories Celebrating Sustainable Fashion & Living" by Natalie Chanin,2010 Stewart, Tabori & Chang Inc, 978-1584798231

“Slowness in Fashion” edited by Şölen Kipöz, 2020, Dixi books, 978-6197458237

“Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes”by Dana Thomas , 2019, Penguin Press, 978-0735224018

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
5
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
60
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
1
5
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
9
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
1
4
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
25
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
1
4
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
298

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. 

X
2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

X
3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. 

X
4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. 

X
5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. 

X
7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

X
8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

X
10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest